
Ballerino: Digital kickstart
og identitet sætter kursen
Ballerino laver æstetiske filmproduktioner af fineste kvalitet. Med hjælp fra Umlaut har de fået en digital identitet og positionering, der understreger deres unikke tilgang til film. Og så har founder Daniel Rasmussen fået førstehjælp til at brænde igennem på Linkedin.
Tre tal fra processen
197%
stigning i visninger på Linkedin
1
næsehorn i tylskørt
12
måneders digital plan for content og kanaler

Jytte lefler ikke for dig. Hun giver dig ikke bare det, du gerne vil have. Du får det, du rent faktisk har brug for. Hun er diplomatisk men holder ikke tingene tilbage. Jeg var aldrig i tvivl om, hvad Jytte syntes. Det var lige præcis dét, jeg havde brug for.
Udfordringen
Daniel kom til mig med et ønske om at etablere Ballerino-brandet; hvor kunsten og det kommercielle sagtens kan mødes. Daniel har styr på sine ting og kan lave lækre levende billeder, men han har haft svært ved at finde ind til kernen i Ballerinos forretning. Det har været en udfordring, fordi han ikke kunne få formidlet sine budskaber til folk, der snakker KPI’er og budgetter.
Resultatet
Daniel har fået et digitalt fundament, som giver Ballerino det kommunikative udtryk, han så længe har ledt efter.
Det digitale fundament indeholder for eksempel:
-
præcisering af Ballerinos ICP (målgruppe), inkl. typiske træk, udfordringer og spørgsmål
-
præcis formulering af deres Why, How og What
-
offering, og hvilken værdi Ballerino skaber
-
kernefortælling der tydeliggør værdier og visioner
-
visuel identitet, der viser den kontrast, som opstår, når æstetikken møder fortællingen, og når det kommercielle brager ind i kunsten
-
tone of voice, der understøtter brandet
-
digital 12 måneders plan med prioritering af kanaler og indsatser


Jeg vil gerne gøre ting personligt, men jeg er meget forsigtig i forhold til, hvor meget man kan tillade sig og samtidig stadig være professionel. Jeg kan godt lide balancen i den måde, Jytte siger og gør tingene på. Der er plads til et glimt i øjet og noget personligt bag.
Processen
Daniel ønskede, at forløbet skulle være meget lavpraktisk uden store charts og en masse tal. Det skulle gerne være simpelt for ham at komme i gang her og nu.
Han har to små børn og ville derfor gerne holde sin egen tid på vores samarbejde nede på et rimeligt niveau. Derfor lagde jeg en ramme for processen med to fysiske snakke og derudover et par checkins, når det passede ind.
Efter den første tre timers dybdegående snak, lavede jeg hele fundamentet for Ballerinos kommunikation. Da vi mødtes anden gang, udviklede vi en 12 måneders digital plan, og så har vi løbende haft kortere sessioner, hvor vi har haft fokus på, hvordan Daniel bruger Linkedin til at tiltrække kunder.
Det har været en kæmpe fornøjelse at arbejde med Daniel. På mange måder skulle jeg bare hive al hans gode viden ud af hovedet på ham og få det kogt ned. Og det har været utroligt spændende, let og ligetil at forme fortællingen sammen.

Jeg vil helt sikkert anbefale andre at tage fat i Jytte. Jeg har længe haft en masse tanker, og med Jyttes hjælp og råd er jeg blevet afklaret i, hvad det helt basalt skal føre til. Hun har lært mig at skære al bullshitten fra og sige, hvad jeg i virkeligheden vil sige.
Om Daniel
Daniel er filmproducent. Han producerer kortfilm, hero-videoer og SoMe-produktioner. Han kalder sig selv en passioneret nørd, og hans mantra er, at en god reklamefilm kan have ligeså stor kvalitativ værdi som en spillefilm.